Branding

Het zou makkelijker zijn geweest om bij het woord branding afbeeldingen van logo’s te plaatsen. Maar ondanks dat een logo een belangrijke identifier is, is een brand of merk zoveel meer dan dat. Sterke merken en succesvolle communicatie zijn gebouwd op ideeën die waarde toevoegen en verbinden. Een organisatie, product, dienst of zelfs gebied neerzetten als merk vergroot de aantrekkingskracht en daarmee de mogelijkheden om ideeën over te brengen waarin mensen zich herkennen en door aangesproken voelen.
De werkwijze van Studiomeiboom is om na onderzoek en analyse –zonodig via workshops– de gedachtes en ambities achter zo’n organisatie, product, dienst of gebied vast te leggen in een merkconcept met heldere uitgangspunten zoals propositie en positionering. Een bron van inspiratie en actie voor beleid, programmering, communicatie en (huis)stijl. Om daarna het bewijs te leveren door het merk relevant en consistent tot leven te brengen via diverse media en middelen.

BMW-concept

Black Magic Woman, colours your world. Via een nieuwe merkbelofte, huisstijl en programmering van festival naar platform en merk waarbij de doelgroep het merk is, het merk de doelgroep.

Less is more. Het relevante modernistische designverhaal niet alleen vertaald in vorm, maar ook naar inhoud voor kantoormeubelproducent Ahrend. Doel hiervan was om zich hoger in de markt te positioneren naar beslissers en creatieven.

Expanding_TheatreSsba_Sint

Confrontatie met een knipoog. Het merkverhaal van Expanding Theatre, het speciale label van Stadsschouwburg Amsterdam, om zich te onderscheiden van andere stadstheaters. Hiermee wilde men een verbreding en toename van publiek bereiken.

ZO-concept

Zuidoost is ZO! Het verbindend merkconcept voor Amsterdam Zuidoost dat diverse elementen kan samenbrengen zoals aanbieders, activiteiten, producten en diensten. Doel hiervan is om breed gedragen te kunnen werken aan een positieve beleving van Zuidoost.