Mediakeuzes

Vaak liggen mediakeuzes al vast bij een opdracht en wordt voornamelijk gelet op de uitwerking. Bij Studiomeiboom denken we dat je bij je keuzes ook moet laten lijden door je gedachtegoed, je ambities en beloftes naar de markt. Daarom staren we ons niet blind op één manier, vorm of kanaal en overwegen voor de grootst mogelijke effectiviteit een brede waaier aan mogelijkheden. Daarbij horen vanzelfsprekende media zoals een website, facebookpagina, abricampagne, krantenadvertentie, flyer, magazine of film. Maar ook een tasje, horloge, lampfestival of event behoren tot de mogelijkheden. We zorgen daarbij vaak voor verrassende verbindingen tussen medium en inhoud.

Zo gebruikten we voor stadsdeel zuidoost een lange tafel met eten, muziek en een modeshow om het Hoekenrode plein als bijzondere plek te communiceren. Het werd een feestelijke opening met veel nieuwe ontmoetingen.

Progr_Open.Hoekenrode-3

Stadstafel2

Metrostations worden vaak als betekenisloze transit ruimtes gezien, maar voor ons zijn het juist bijzondere plekken waar veel mensen komen. Met het oog op gebiedsontwikkeling een uitdaging om ze even stil te laten staan bij zichzelf en de stad waarin ze leven. Zowel voor filmfestival Bijlmerbios als voor Metro Movies doen we dat met een passende programmering waarbij het voor zich spreekt om één en ander vast te leggen op film.

Bijlmerbios-totaal

Metro_Movies-bedankt

Een poster campagne kan al veel aandacht genereren, maar soms moet je andere wegen bewandelen voor extra promotie. Een tasje kan dan het verschil maken voor extra free-publicity. Vooral als je wil laten merken dat je anders bent, dat je meer te bieden hebt dan alleen klassiek theater. Op deze wijze maakten we echte ‘Expanding Theatre’ voor Stadsschouwburg Amsterdam. Het tasje (en de voorstelling) waren snel uitverkocht.

Ssba-krantartikel

Social media biedt uitgesproken kansen om een community te bouwen, mits de content verassend en aansprekend is. Met een fotocampagne waarin de doelgroep centraal stond deden we dat voor het Black Magic Woman Festival. Het resultaat was een grotere groep volgers via Facebook en meer bezoekers voor het festival.

17_Be-You

Kantoorinrichter Ahrend wilde zich inspirerend en relevant positioneren naar architecten. Met verdiepende themacommunicatie op beurzen in niet vanzelfsprekende brochures deden we dat. De brochures gingen als warme broodjes en zorgden voor extra aandacht tijdens de designbeurs in Milaan.


Natuurlijk kunnen we ook websites maken. En soms is dat handig als je de vele gezichten van een stadsdeel wil laten zien, de programmering van een filmfestival inzichtelijk wilt maken of een bijzondere lamp wereldwijd wil verkopen.
Zuidoost-is-ZO-web