Ahrend wordt door architecten en designers als degelijk ervaren. Omdat zij als belangrijke beslissers worden gezien bij kantoorinrichtingen is Ahrend toe aan een ‘upgrading’. Ahrend moet gepositioneerd worden als toonaangevend merk op het gebied van productdesign en interieuroplossingen.
Designconcept – Less is More
Vanuit het credo ‘Less is more’ -een credo gebaseerd op functionaliteit en duurzaamheid, passend bij Ahrend- wordt een heldere en directe beeldtaal ontwikkeld waarbij het grafische kleurpalet zoveel mogelijk is teruggebracht naar de essentie: zwart en wit. Ook spelen we met het huisstijl lettertype, waarbij we silhouetten invoegen. Verder krijgen in de opzet van de middelen ontwerpers een belangrijkere rol in het ‘vertellen’ van de gedachte achter de producten. Hiermee krijgt het merk een zichtbaar duidelijker profiel als modern en inspirerend.
Communicatieconcept – Thema’s voor verdieping
Naast een nieuwe ‘tone-of-voice’ wordt tevens een thema-aanpak ontwikkelt. Ahrend kan hiermee het beeld bijstellen dat zij louter productgericht is. Ze verlegt het accent van puur productgerichte informatie naar werkgerelateerde informatie. Een thema als ‘Your Personal Space’ gaat over individualisering op de werkvloer, een thema als ‘World Wide Working‘ over het veranderende werken middels internet en de 24 uurs economie. Ahrend heeft oog voor wat zich in de wereld afspeelt en voor wat hun klanten en prospects bezighoudt. Ahrend als vraagbaak en consultant voor inrichtingsvraagstukken. Deze thema-invullingen zorgen bij beurspresentaties voor de onderscheidende verdieping en geven richting aan diverse sales- en marketingactiviteiten in binnen- en buitenland.