Branding

Het zou makkelijker zijn geweest om bij het woord branding afbeeldingen van logo’s te plaatsen. Maar ondanks dat een logo een belangrijke identifier is, is een brand of merk zoveel meer dan dat. Sterke merken en succesvolle communicatie zijn gebouwd op ideeën die waarde toevoegen en verbinden. Een organisatie, product of dienst neerzetten als merk vergroot de aantrekkingskracht en daarmee de mogelijkheden om ideeën over te brengen waarin mensen zich herkennen en door aangesproken voelen.
De werkwijze van Studiomeiboom is om na onderzoek en analyse de gedachtes en ambities achter zo’n organisatie, product of dienst vast te leggen in een merkconcept, een coherent verhaal met woorden, beelden en ideeën. Een bron van inspiratie en actie voor beleid, programmering, communicatie en (huis)stijl. Om daarna het bewijs te leveren door het merk relevant en consistent tot leven te brengen zodat het wordt verkozen boven concurrenten.

BMW-concept

Black Magic Woman Festival. Via een nieuwe merkbelofte, huisstijl en programmering van festival naar platform en merk waarbij de doelgroep het merk is, het merk de doelgroep.

Less is more. Het relevante modernistische designverhaal vertaald naar de hedendaagse actualiteit voor kantoormeubelproducent Ahrend. Doel hiervan was om zich meer als designmerk te positioneren naar architecten en designers.

Expanding_TheatreSsba_Sint

Confrontatie met een knipoog. Het merkverhaal van Expanding Theatre, het speciale label van Stadsschouwburg Amsterdam, vertaald naar een communicatie en programmering dat zich onderscheid van andere stadstheaters. Hiermee wilde men een verbreding en toename van publiek bereiken.

ZO-concept

Zuidoost is ZO! Het verbindend merkconcept voor Amsterdam Zuidoost dat diverse elementen kan samenbrengen: aanbieders, activiteiten en producten, maar ook verleden, heden en toekomst. Doel hiervan is om breed gedragen te kunnen werken aan een positieve beleving van Zuidoost.