Branding

Het zou makkelijker zijn geweest om bij het woord branding afbeeldingen van logo’s te plaatsen. Maar een ‘brand’ of merk is zoveel meer dan een logo. Sterke merken –dit kunnen ook producten of diensten zijn– en succesvolle communicatie zijn gebouwd op ideeën die waarde toevoegen en verbinden. Sterke merken brengen een verhaal over waar een doelgroep zich in herkent en door aangesproken voelt. Dit verhaal moet authentiek zijn en gebaseerd op een eigen identiteit met waarden.
De werkwijze van Studiomeiboom is om zo’n verhaal vast te leggen in een merkconcept, een coherent verhaal met woorden, beelden en ideeën. Een bron van inspiratie en actie voor beleid, programmering, communicatie en (huis)stijl. Als dit relevant en consistent gebeurt, gaat het merk leven en wordt het verkozen boven concurrenten. Uiteindelijk gaat het bij branding om het leggen van betekenisvolle relaties.

BMW-concept

Black Magic Woman Festival. Via een nieuwe merkbelofte, huisstijl en programmering van festival naar platform en merk waarbij de doelgroep het merk is, het merk de doelgroep.

Ahrend-divers

Less is more. Het voor architecten relevante modernistische designverhaal vertaald naar middelen van kantoormeubelproducent Ahrend.

Expanding_TheatreSsba_Sint

Confrontatie met een knipoog. Het merkverhaal van Expanding Theatre, het speciale label van Stadsschouwburg Amsterdam, vertaald naar een communicatie en programmering dat zich onderscheid van andere stadstheaters.

ZO-concept

Zuidoost is ZO! Het verbindend merkconcept voor Amsterdam Zuidoost dat diverse elementen kan samenbrengen: aanbieders, activiteiten en producten, maar ook verleden, heden en toekomst.