Projectcase Wknd Brasapark

Brasapark is de naam voor het nieuwe park op de Gaasperdammertunnel. Een park van bijna 4 kilometer boven op een snelweg. Het park is bedoeld om de buurten Bijlmer, Gaasperdam en Amstel III te verbinden die eerst werden gedeeld door de A9. Het park moet in de toekomst ruimte bieden aan horeca en culturele programmering, maar ook aan sport en beweging. En zelfs stadstuinbouw.

Opdracht
Na eerst betrokken te zijn geweest bij promotie van de tunnel voor Rijkswaterstaat, kwam de Gemeente Amsterdam met de vraag om het park er boven op te promoten. Om duidelijk te maken wat er in de toekomst allemaal mogelijk is. We gingen van ‘ in de tunnel ‘ naar ‘op de tunnel’.

Concept – Een Wknd in het park
Omdat het park zich moet positioneren met de waarden ‘levendig respectvol’ en ‘actief gezond’, ontwikkelden we een evenement met de naam ‘Wknd Brasapark’. Een weekend met een programma voor het hele gezin waarbij we via twee locaties de mogelijkheden voor toekomstige activiteiten in het park laten zien. Van portret schilderen tot Hip-Hop battles. Van een klassiek concert tot skaten. Van Jazz tot eco workshops.

Resultaat – Het park staat op de kaart
Ondanks dat het maar om een ​​weekend ging, staat het park voor diverse groepen op de kaart. Om dit te behouden, gaan we vanuit de gekozen positionering en in samenwerking met de gemeente, bewoners en diverse partijen in Zuidoost en daarbuiten werken aan de vervolgstappen.

Een hoeveelheid aan activiteiten vond plaats tijdens Wknd Brasapark. Van lokale markten tot ecoworkshops, een modeshow, muziekoptredens en workouts. Activiteiten die het park in de toekomst zal gaan herbergen.